søndag 6. februar 2011

Bøkenes magiske verden...



Helt siden jeg var ei lita JENTE har jeg elsket bøker. Opp gjennom årene har UTALLIGE bøker blitt lest med stor BEGEISTRING om og om igjen... Nå begynner også STORESØSTER å vise INTERESSE for bøkenes verden. Det er ikke lenger de ENKLE billedbøkene hun vil lese på sengekanten. Nå vil hun ha bøker med både BILDER og TEKST! Og det GLEDER et mammahjerte!!
Ingenting er som å sitte i godstolen på JENTEROMMET og lese ei god HISTORIE før sengetid...

Jentene mine har allerede ei STOR boksamling. De gode GAMLE barnebøkene jeg hadde som barn står side om side med NYERE bøker. Og blandingen av gamle bøker med SLITTE kanter og nye bøker av DAGENS forfattere er helt etter mammaens HJERTE:)  


De største FAVORITTENE står i TALLERKENHYLLA på storesøsters rom, og rommer blant annet flere bøker av ELSA BESKOW...






...resten er FORELØPIG plassert i diverse kurver...





Ei ny BOKHYLLEer nok det neste som står for tur på arbeidslista til Verdens beste...



Denne boka er en KLASSIKER, og er en av mine GAMLE skatter...




...mens dette er en av mine NYE favoritter...
Jeg blir GLAD i hjertet når jeg kan fortelle jenta mi at jeg er like glad i henne som "HERFRA til MÅNEN" ...



STORESØSTER derimot, er for tiden mest opptatt av denne MORSOMME boka, som hun nylig fikk av gode venner...



Bøker har alltid gitt MEG mye GLEDE...og jeg håper JENTENE mine også vil ha stor GLEDE av bøkenes MAGISKE verden i årene som kommer...

2 kommentarer:

  1. Ja, det er herlig når de vil bli lest for på sengekanten! Leggeseansen begynner å dra ut her i huset ;)

    Så heldige storesøster er som har så fin tallerkenhylle! Herlige bøker - og muldvarpen er noahs favoritt også ;) Mamman er enig i at den er ganske morsom!

    Fin uke til dere!
    klem

    SvarSlett
  2. Å, så koselig! Her ser jeg jo mange av mine favorittbøker og! Den tallerkenhylla kunne jeg stått og stirret på leeenge! Mange skatter! Majas alfabet var yndlingsboka mi da jeg var llita. Desverre var det søstra mi sin, men nå har jeg bestilt en ny til Eline:) Og 'Gjett hvor glad jeg er i deg', kjøpte jeg til min kusine da hun ble storesøster. Nå tror jeg at jeg må skaffe den og til Eline:)

    SvarSlett